سفارش تبلیغ
صبا ویژن

1- در کتابهای پیشینیان (بشارتها)

از روزگاران کهن، داستان ظهور مصلح، در آخر الزمان، اصلی اساسی بوده است . پیشینیان بشر، پیوسته، آن رابه یاد ها می آورده اند .اکنون نیز پس از گذشتن قرنها، در خلال یادگاری های انسان قدیم ،آثاری هست که مارا به گفته بالا رهنمونی می کند .

اصولا، فتوریسم یعنی اعتقاد اعتقاد به دوره آخر الزمان، و انتظار ظهور منجی، عقیده ای است که در کیشهای  آسمانی یهودیت (جوداییسم) ،و زردشتی (زور استر یانیسم ) ، و مسیحیت (در سه مذهب عمده آن : کاتولیک،  پروتستان  و ارتدوکس ) ، و مدعیان نبوت عموما ،و دین مقدس اسلام خصوصا ،به مشابه یک اصل مسلم قبول شده است . و درباره آن در مباحث تئولوژیک مذاهب آسمانی، رشته تئولوژی بیبلیکان، کاملا شرح و بسط داده شده است.

بشارتها و پیشگوئیها یی که در باره مهدی و ظهور مهدی، در کتابهای مقدس، و دیگر آثارها پیشین، و در سخنای حکمای قدیم، رسیده است فراوان است .برخی از فاظلان ،پاره ای از این بشارتها و این سخنان را گرد آورنده اند. گفته اند حتی در آثار مصر قدیم نیز در این باره کلماتی آمده است . ما در اینجا به برخی از مدارک بشارتها گذشتگان و سخنان انسانها روزگاران قدیم، در چند قسمت، اشاره می کنیم .